zaterdag 8 oktober 2011

Kurt Doutrloigne 5de in Tiegem

Tiegem is bij lopers en wielerfanaten bekend voor zijn beklimming(en) en zijn heuvelachtig landschap.
Kurt Doutreloigne nam er deel aan een wedstrijd over 10km die bezet werd door enkele 'lokale helden'. De concurrentie kon hij dus goed inschatten.

Hieronder volgt zijn wedstrijdverslag:

Aangezien het vanaf de start letterlijk bergaf ging, kon ik in de kopgroep met Frederik Vandenheede (AZW en latere winnaar) mee het tempo bepalen en dit tot halfweg de eerste grote ronde (tot bijna 3km). Bij de eerste beklimming van de slotklim (1 aanloopronde + 3 grote ronden) voelde ik al aan dat ik bergop wel eens in de problemen zou kunnen komen. Ook de stukken tegenwind zouden hun tol kunnen eisen. De trainingen in het Kluisbos doen blijkbaar wonderen als het lastig wordt in de wedstrijd, dus is het nu al uitkijken tot we daar kracht en karakter kunnen opdoen. Halfweg koers zat ik in 5de positie. Die plaats kon ik behouden, ook al was het beste er dan eigenlijk al af.
Eindtijd 34’59”…dus net onder de 35’ goed voor een 5de plaats met 1’30" achterstand op winnaar Frederik Vandenheede.
Tevreden na het ontspannende tussendoortje kijk ik uit naar het kortere werk dat er nu aankomt.

Kurt Doutreloigne