zondag 26 september 2010

Peter loopt eerste marathon te Gent

Peter Ghystelinck liep zondag zijn eerste marathon. Hier volgt zijn verslag...

Deze ochtend iets na 10h00 ging ik van start te Gent.  De eerste 21 km gingen bijzonder vlot en ik kwam door in 1h37.  
Het parcours leek soms meer op een trial of veldloop. Een groot stuk ging door de Blaarmeersen en langs een kanaal in St Denijs Westrem. 
Door de grote regenval afgelopen nacht was het soms letterlijk door de modder ploeteren en laveren tussen de plassen. Niet ideaal om een constant tempo aan te houden...

Vanaf km 30 kreeg ik het moeilijker en moest noodgedwongen wat vertragen, maar iets na de 35 km staken af een toe wat krampen op. Ik had de bedoeling om na 35 km het tempo wat te verhogen maar de krampen lieten dit niet toe.  Ik besloot dan maar de westrijd op hetzelfde tempo uit te lopen.  Aanvankelijk lukte dit maar 30 meter voor het veertigkilometerbord kreeg ik een hevige kramp in het linkerbeen waardoor ik noodgedwongen moest stoppen en stretchen. Lopen kon niet. Terug traag op gang getrokken maar na een paar honderden meters was het opniew van dat. Helaas ... ik begon gigantisch veel tijd te verliezen.  Dit heeft zich zo ongeveer een 5-tal keer voorgedaan (laatste keer op zelfs 200m van de finish).   Uiteindelijk ben ik aangekomen in 3u23'09.   Zonder de krampen zat er zeker een 3u20, wellicht een 3u18 in. 
Maar toch ben ik niet ontgoocheld.  
Het was een schitterende eerste ervaring die voor herhaling vatbaar is, met een betere tijd !
Nogmaals bedankt voor het trainingschema !
Nu even recuperen en hopelijk kan ik wat genieten van mijn bredere basis tijdens het komende winterseizoen.